Blog

ΑΕΝ Ηπείρου: Αποχή από τα μαθήματα οι σπουδαστές – Υποβαθμίζουν τις σπουδές τους (video)

Για 3 ώρες απείχαν από τα μαθήματά τους οι σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ηπείρου το πρωΐ της Τετάρτης, οι οποίοι μιλούν για υποβάθμιση των σπουδών τους με τον νέο νομοσχέδιο και το άρθρο ”Στρατηγική διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, του Ιδρύματος Ευγενίδου”.

Οι σπουδαστές μάλιστα αναφέρουν με ερωτήματα προς το Υπουργείο Ναυτιλίας τους προβληματισμούς τους που δημιουργούνται και οι αμφιβολίες σχετικά με την συνέχιση και περάτωση των σπουδών τους στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Προτάσεις σπουδαστών Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ηπείρου

Ως σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ηπείρου, αυτή είναι η πρόταση μας που αφορά το άρθρο «Στρατηγική διαμόρφωσης νέου θεσμικού πλαισίου της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, του Ιδρύματος Ευγενίδου».

Επίσης αναφέρουμε τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που δημιουργούνται στους σπουδαστές και τις αμφιβολίες τους σχετικά με την συνέχιση και περάτωση των σπουδών τους στις ακαδημίες εμπορικού ναυτικού.

Προτάσεις:

  1. Δημιουργία δύο σταδίων ναυτικής εκπαίδευσης στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), καθώς είναι σε ισχύ η εξέλιξη Πλοιάρχων – Μηχανικών αποφοίτων Ε.Π.Α.Λ. ναυτικού τομέα. Με 24 μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας ως εκπαιδευόμενοι καταστρώματος ή μηχανής και την επιτυχή αποφοίτηση από ειδικό τμήμα εκπαίδευσης δημόσιας σχολής εμπορικού ναυτικού διάρκειας 7 μηνών, οι οποίοι παίρνουν πτυχίο ισάξιο με αυτό των Α.Ε.Ν. μέσα σε 2 χρόνια και 7 μήνες. Αντίθετα ένας σπουδαστής Α.Ε.Ν. χρειάζεται 4 χρόνια συνολικής εκπαίδευσης εκ των οποίων τα 3 είναι θεωρητικού επιπέδου και 12 μήνες πρακτικής εκπαίδευσης επί Πλοίου (Κ.Ε.Π.). Η επιτυχής συμπλήρωση και εξέταση του Κ.Ε.Π. αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην απόκτηση του πτυχίου μας καθώς μία ανεπιτυχή εξέταση του εγχειριδίου Κ.Ε.Π., σημαίνει επαναπραγματοποίηση της θαλάσσιας εκπαίδευσης από την αρχή ώστε να αποκτήσει ο σπουδαστής τις απαραίτητες γνώσεις που αρμόζουν σε μελλοντικό Αξιωματικό του Εμπορικού Ναυτικού. Επομένως προτείνουμε την διαβάθμιση στο επίπεδο πέντε των δημοσίων σχολών εμπορικού ναυτικού, δηλαδή τα πτυχία τα οποία χρειάζονται 2 χρόνια και 7 μήνες. Αντιστοίχως να δοθεί το επίπεδο έξι στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ισάξια των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) στην βαθμίδα εκπαίδευσης και χρειάζονται τουλάχιστον 4 χρόνια για την επιτυχή ολοκλήρωση τους.
  2. Θα θέλαμε προτού παρθεί κάποια απόφαση από το Υ.Ν.Α.Ν.Π. να έχουμε την δυνατότητα μιας συνάντησης μεταξύ των μελών του υπουργικού συμβουλίου και των εκπροσώπων κάθε Ακαδημίας, όπως Διευθυντών και των αρμόδιων σπουδαστών σε έναν ανοιχτό διάλογο όπου θα ακουστεί η φωνή μας, οι ανησυχίες μας, οι προτάσεις μας και τα επιχειρήματα μας.

Καθώς και εμείς σαν σπουδαστές αυτή την στιγμή έχουμε σπαταλήσει τέσσερα χρόνια τα οποία δεν θέλουμε να πάνε χαμένα.

Σύμφωνα με την «πρόταση Διαμόρφωσης Νέου Θεσμικού Πλαισίου Της Ναυτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα» του Ιδρύματος Ευγενίδου, συμπεραίνεται ότι δεν έχουμε την κατάλληλη εμπειρία επάνω στο επάγγελμα που αρμόζει σε ένα Α.Ε.Ι..

Καλώς ή κακώς, χωρίς να θέλουμε να θίξουμε καμία σχολή και καμία ειδικότητα, όπως ένας απόφοιτος Α.Ε.Ι. δεν δύναται να ανταποκριθεί πλήρως στις ανάγκες του επαγγέλματος του μόνο με την θεωρητική εκπαίδευση της σχολής δίχως να έχει αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία.

Οι προβληματισμοί μας είναι οι εξής:

  1. Με την πρόταση του Ευγενίδου Ιδρύματος αναρωτιόμαστε τι θα γίνει σε εμάς και στο μέλλον μας δηλαδή πως θα μας επηρεάσει στην μελλοντική μας εξέλιξη ως Έλληνες Πλοίαρχοι και Μηχανικοί;
  2. Τι θα γίνει και πως θα επηρεάσει μία ολόκληρη χώρα η οποία ως τώρα είναι πρωτοπόρα στην ναυτιλία και στηρίζεται σε αυτήν, οικονομικά και αναπτυξιακά, πώς θα επηρεάσει τις ελληνικές οικογένειες, που καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με αυξανόμενες οικονομικές δυσκολίες;
  3. Ποιος θα μας εγγυηθεί και θα μας δώσει μία σαφή απάντηση ότι στο μέλλον δεν θα είμαστε πληρώματα δεύτερης επιλογής από την στιγμή που θα φέρουμε ένα πτυχίο επιπέδου πέντε;
  4. Ποιος μας βεβαιώνει ότι σε μία εποχή όπου η ακρίβεια έχει φτάσει στα ύψη, ένα πτυχίο επιπέδου πέντε δεν θα έχει επίπτωση στις μισθοδοσίες μας και δεν θα μας αναγκάζει να είμαστε σε ένα μόνιμο μπάρκο χωρίς να έχουμε την απαραίτητη επαφή με τα παιδιά μας και τις οικογένειες μας;
  5. Για ποιο λόγο οι σπουδαστές των Α.Ε.Ν. όπως και οι φοιτητές των Α.Ε.Ι. όπου έχουν περάσει στην ανάλογη σχολή μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, δηλαδή έχουν σπαταλήσει χρόνο, κόπο και διάβασμα ξαφνικά να διαβαθμίζονται σε ένα μη ανάλογο επίπεδο που δεν αρμόζει σε μία ισάξια σχολή Α.Ε.Ι. δηλαδή σε μία σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Που πάνε οι δικοί μας κόποι;

Κλείνοντας θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι με την διαβάθμιση του πτυχίου μας στο επίπεδο έξι θα αυξηθεί σημαντικά το κίνητρο των νέων στο να επιλέξουν και να ακολουθήσουν την ναυτική εκπαίδευση και το ναυτικό επάγγελμα.

Ο Σύλλογος Σπουδαστών της
Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ηπείρου

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *